Vi får in många förslag på synonymer som egentligen är ordvitsar. Några exempel:
-
jamande = missljud
-
dragdon = tesil
-
ledtråd = sena
Har ni några exempel på fler ordvitssynonymer?
Vi får in många förslag på synonymer som egentligen är ordvitsar. Några exempel:
jamande = missljud
dragdon = tesil
ledtråd = sena
Har ni några exempel på fler ordvitssynonymer?
Egentligen är detta en tolkning och inte en synonym, men eftersom jag kom hit från en länk på Bröllopsartikeln:
förlovad = man harlovat för mycket
musikant = mus som spelar ett musikinstrument i en vrå.
musikal = rakad mus
stolpskott = misslyckad träff
bli på smällen = explodera(främst humoristiskt)
köra helikoptern = lek för berusade personer där en eller två personer står innerst i den inre ringen av två ringar och masturberar tills de som står i den inre ringen blir nedsprutade.
Hej! Jag har alltid undrat om en glad katt kan sägas vara missnöjd?
Definitivt! Vi får in väldigt många kattord med miss-. Kanske är det du @Vovi som ligger bakom?
Nej, där missade du - det var mitt första inlägg.
Tänkte på förslagsfunkrionen vi har på den vanliga sidan, där får vi in himla många kattord, tex. kattutställning – missbedömning
misshandel = försäljning av katter
ribbträff = lyckat sexuellt möte mellan två personer oavsett om de känner varandra sedan tidigare eller ej
En av de bästa jag har stött på i ett korsord var
buskig utstyrsel = endräkt
Om man är tråkig är man orolig då?
Kanske det
På norska och danska används väl rolig för lugn, vilket gör att rolig och orolig är ett antonympar i de språken till skillnad från i svenskan.
Det finns en gammal men fortfarande lika rolig sida med en ordentlig samling: http://www.softwolves.pp.se/old/2017/reviderad_svensk_ordlista/
Majstång = verktyg för handhavande av sydamerikanska sädesslag.
Ja, om en är från vissa delar av norra Sverige.
Synonymer.se är den bästa sidan
Det står en schizofren kvinna vid bensinmacken! Vad gör hon? Tvångstankar. Varför? Hon tycker det är kul(k) med slangen(ord)