Mitt konto

Konstig förslagslista i Chrome

Sedan några dagar tillbaka är förslagslistan under inmatningsfältet förvrängd när man använder webbläsaren Chrome. Ett exempel: jag söker synonymer till “sölig”. Under inmatningsfältet spelas då upp följande förslag:
lokal
lokalbedöving
lokalfärg
lokainvånare
Jag får sedan synonymer till “sölig” eller till “lokal” beroende på hur snabbt jag trycker på Enter. Många sökord får ingen förslagslista alls. Jag har sett detta i Chrome på Windows 10 (version 95.0.4638.69) och på en surfplatta med android. Det kan vara ett problem i Chrome för jag har sett även andra konstigheter. Men det är allvarligt. Enligt statistiken har Chrome 50% av webbläsarmarknaden medan alla andra webbläsare tillsammans delar på den andra halvan.
Webbläsaren Edge fungerar normalt.

Något är det. När jag söker “sölig” på surfplattan i webbläsaren Google så blir förslagslistan
riktig
riktighet
riktig stavning
riktigt bra
Jag har en känsla att förslagslistan ändras, kanske beroende på tidigare sökningar.

Var glad att du får svar. Webbläsaren Safari kastar ut mig med ojämna mellanrum men det gäller att inte ge sig utan logga in på nytt. Den här sajten är ovärderlig och jag kan inte tänka mig bättre ordstöd.

Hej

Tack för er feedback.
Vi hade ett tekniskt problem med auto-completen (den funktion som skapa förslag när man skriver något i sökfältet) som drabbade ett litet antal användare de senaste dagarna.
Det ska vara löst nu.

@h_vdatecknaren om du blir utkastad (jag förmodar du menar utloggad) sker det mellan dina besök eller mitt i ett besök på sajten (vid ett sidbyte) ?

Upptäckte liknande problem, men testade aldrig att byta webläsare (eftersom jag inte gillar Edge) så tänkte lite enkelt att “felet” ligger hos synonymer.se (eftersom det emellanåt varit problem med att logga in också, på så sätt att jag klickar på Logga in men får inte upp fälten där jag ska skriva inloggningsuppgifterna).